نقاب
نويسندگان
لینک دوستان





کفش و زمين خوب و دويدن درست ارکان مقابله با آسيب ديدگي پا

ورزش نامناسب به پاهايتان رحم نمي کند

در ورزش به ويژه ورزش قهرماني اندام هاي مختلف با توجه به فعاليت و ورزش در معرض آسيب ديدگي قرار دارند و براي مقابله با آن بايد اقدامات پيشگيرانه انجام شود. پا به دليل کاربرد گسترده آن در دورزش بيشتر از بقيه اندام ها آسيب مي بيند. در حالي که مي توان با برخي از کارها از جمله استفاده از کفش مناسب و مکان تمريني درست با بسياري از آسيب هاي پا جلوگيري کرد. هر چند برخي از انواع آسيب ديدگي ها گريز ناپذيرند. مثلا در فوتبال يا کشتي ورزشکاران در اثر برخورد و اجراي فنون هر لحظه ممکن است آسيب ببينند.

روي چمن بدويد

کساني که روي قسمت جلوي کف پا مي دوند و قادر نيستند در زمان دويدن هوازي نخست پاشنه خود را به زمين برسانند احتمال آسيب ديدگي آنها خيلي بيشتر از کساني است که با پاشنه زمين را لمس مي کنند و سپس با چرخاندن قسمت بيروني کف پا ناحيه جلو و پنجه هاي پا را به زمين مي رسانند علت ضرورت انجام چنين کاري اين است که موقع دويدن هوازي حرکت آني به طرف جلو به گونه اي است که مرکز ثقل بدن مدت طولاني تري را براي عبور از فراز پاي جلويي صرف مي کند. بنابراين موقع فرود با قسمت جلوي پا کشش بيشتري ايجاد مي شود که ممکن است سسب تاول زدن يا آسيب ديدگي ناخن ها يا استخوان هاي کف پايي و يا پديد آمدن برآمدگي کوچک روي ساق پا شود بنابراين توصيه مي شود دوندگاني که تاندونهاي سفت تري در پاهاي خود راند يا کساني که به طور اتوماتيک به طريق بالا مي دوند براي کم کردن اين کشش روي چمن يا زمين ماسه اي تمرين کنند.

کفش مهمترين پوشاک ورزشي

آسيب ديدگي زانو زماني پيش مي آيد که عضلات پيشين قسمت بالايي پا وترها زياد سفت بوده با اين که پيش از حد بر آنها فشار وارد شود براي رفع اين نقيصه بايد عظلات چهار سر ران به وسيله دويدن در تپه يا انجام تمرينات نرمشي وکششي قوي شود. کفش نامناسب يا کهنه ( داراي اف سايده ) گاهي منبع آسيب ديدگي زانو و مفصل ران است اين نوع کفش به قسمت هاي مختلف پا فشار وارد مي آورد اگر مي خواهيد هميشه به طور صحيح بدويد هر هفته بايد کفش خود رابررسي کنيدسايدگي اصلي کفش در قسمت بيروني انتهاي پاشنه بيروني جلوي کف و اندکي نيز جلوي کف به وجود مي آيد اگر باتوجه به امکانات خود از کفش کهنه استفاده کنيد بايد ميزان سايدگي کف هر دو لنگه آن برابر باشد در غير اين صورت ممکن است به طور تاول زدن و با عضلات شانه يا بازوي خشک بدويد. کفش گشايد يا تنگ احتمال دارد حتي نقص ساختماني به دنبال آورد که اين حالت شما را مجبور خواهد کرد که به طور کج يا غير متعادل بدويد حالت فوق خطرناک نيست اما دليل خوبي براي ترغيب شما به خريد کفش مناسب است.

خوب گرم نکردن عامل کشيدگي  

ناراحتي وتر پشت زانو بر اثر دويدن سريع و گام بلند با عضلات و وترهاي کشش نيافته و آماده نشده ( به طور برابر ) پديد مي آيد يکي از بهترين راه هاي نرم کردن عضلات و وترها انجام ورزشهاي سوندي است. کشيدگي عضلات را مي توان به طور ساده چنين گفت که خراب شدن دور تارهاي عظلاتي و پاره شدن خود اين تارهاست معمولا علت کشيدگي عضلات خوب گرم نکردن و نا آمادگي بدن است. همچنين فشار آوردن بر عضلات در دوره هاي طولاني و خرابي بافت عضلاني نيز از ديگر عوامل اين ناراحتي است. حتي ورزشکاراني که هرگونه احتياطي به عمل مي آورند ممکن است در شرايط عالي خود نيز دچار ناراحتي فوق شوند در صورت بروز چنين مساله اي مي توانيد انگشت خود را به طور شديد بر نقطه کشيده شده فشار دهيد در اين نقطه خون ريزي خواهد شد که بايد آن را متوقف کنيد يخ يا آب سرد مرترتر از هر چيز ديگري است. درمان با يخ يا آب سرد را 3 روز انجام دهيد مساژ دادن را آغاز کنيد تا پيش از استفاده از ماساژ بايف بافت زخمي در اطراف نقطه مورد نظر شکل گرفته باشد و ماساژ مي تواند از خونريزي بيشتر در اطراف بافت جلوگيري کند و باعث رسيد مواد غذايي به موضع آسيب ديده شود. درمان با آب رباي آسيب ديدگي هاي پا به طور کلي بي ارزش است. اما تکان دادن پا يا راه رفتن در استخر که آب ولرم باشد موثر خواهد بود.

پيشگيري بهتر از درمان

درصورت روبه رو شدن با هرگونه آسيب ديدگي به پزشک متخصص مراجعه کنيد زيرا در غير اين صورت ممکن است بر اثر نداشتن راه درمان آن وضع پديد آمده را بدتر کنيد. آسيب ديدگي مفصل ها و ساييدگي استخوانها اغلب در اثر نامناسب بودن زيره کفش و دويدن بر سطح سخت پديد مي آيد. زيره کفش بايد نرم باشد تا ضربه حاصل از برخورد پا با زمين سفت را جذب کند. کفش درجه يک گران است اما در عمل براي دو طولاني ارزان خواهد بود زيرا زياني که ممکن است در اثر استفاده از کفش نامناسب به شما برسد به راحتي قابل جبران نخواهد بود. آسيب ديدگي احتمالي زمان تمرين و مسابقه را هميشه در نظر داشته باشيد و کفش خوب تهيه کنيد تمام اين توصيه هاي به يک چيز باز مي گردد پيشگيري بهتر از درمان است بنابراين نقاط ضعيف خود را شناسايي کنيد و پيش از هر چيز به قوي کردن آنها مشغول گرديد و از همان ابتداي کار در مقابل ضرب خوردگي و آسيب ديدگي از خود مراقبت کنيد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ جمعه 20 اسفند 1389برچسب:, ] [ 19:56 ] [ Farhad ]

.: Weblog Themes By Mah Music :.

درباره وبلاگ

یک روز رسد ، غمی به اندازه کوه... یک روز رسد ، نشاط اندازه دشت... افسانه زندگی چنین است... در سایه : کوه... باید از دشت گذشت... ضمن خوش آمد گويي به تمامي عزيزاني كه به اين وبلاگ مراجعه نموده اند؛ در مورد اين وبلاگ بيشتر سعي شده است که جدیدترین مطالب و مقالات مربوط به این رشته ورزشی قرار گيرد تا از هر لحاظ مورد استفاده بازديدكنندگان محترم قرار بگيرد. در ضمن با توجه به اينكه به روز شدن اين وبلاگ سريع انجام مي پذيرد؛ از شما خواهش مي كنيم از آرشيو نيز ديدن فرماييد. نكته ي پاياني اينكه با توجه به اينكه بيشتر مقالات علمي و مطالب ديگر ،نوشته ي مدير وبلاگ مي باشد، خواهشمند است در صورت استفاده از اين مطالب ضمن كسب اجازه از مدير وبلاگ ، منبع آن را ذكر كنيد. هم اکنون منتظر نظرات و مطالب جدید شما دوستان عزیز می باشیم...
امکانات وب

ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 18
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 18
بازدید ماه : 88
بازدید کل : 72722
تعداد مطالب : 124
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 2